Levering en Retourbeleid
Leveringsbeleid
- De goederen worden geleverd door eigen leveringsdienst of door transporteur DPD.
- Artikelen besteld via deze webwinkel worden enkel in België geleverd.
- Tenzij anders overeengekomen, worden de goederen aan de woonplaats van de Klant geleverd binnen 30 dagen na ontvangst van de bestelling van het abonnenment en daarna volgt een levering overeenkomstig het gekozen abonnement.
- Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onmiddellijk worden gemeld aan Zeal of Grapes.
- Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de Zeal of Grapes was geboden.
Retourbeleid
- Om een beroep te doen op de garantie en retour, moet de Klant het aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.
- Voor artikelen die online werden aangekocht en bij de Klant thuis zijn afgeleverd, dient de Klant vooraf contact op te nemen met de klantendienst om een retourlabel te bekomen waarna de Klant het artikel op zijn kosten terug dient te bezorgen aan Zeal of Grapes.
- Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant Zeal of Grapes zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.
- De (commerciële en/of wettelijke) garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.
- Zij is evenmin van toepassing op artikelen met een kortere levensduur, of slijtageartikelen.
- Drank en voedingswaren die reeds werden geopend kunnen enkel geretourneerd en/of vervangen worden mits uitdrukkelijke toestemming van de klantendienst van Zeal of Grapes.
- Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.